Transport jest bazowym elementem prosperowania praktycznie każdej działalności, tymczasem my jako właściciele, rzadko jesteśmy w stanie kontrolować aspekt logiczno-transportowego osobiście. Warto zaznaczyć, że tego typu kontrola w firmie jest zgodna z obowiązującym prawem, jakie gwarantuje strzeżenie biznesu prywatnych oraz państwowych spółek, ale dodatkowo bierze odpowiedzialność za bezpieczeństwo pracowników firm.Opracowano wiele systemów służących do nadzoru pracowników, jednakże każdy z nich ma na celu nie tylko dokonywanie pomiaru czasu pracy kierowców, ale również monitorowanie całego procesu logistycznego w tym wykorzystanie środków transportu, ich dostępność, czy też zużycie paliwa.Kroki te,przede wszystkim opierają się na na sczytywaniu danych z kart kierowcy co najmniej raz na miesiąc albo w szczególnych przypadkach częściej. Instrument ten jest bardzo ważny, jeśli chodzi o ustalanie rozkładu oraz rozliczania czasu pracy kierowców. Otwiera perspektywę sporządzenia indywidualnego rozkładu czasu pracy, w którym godziny rozpoczynania i kończenia pracy mogą ulec modyfikacji, a mimo ponownego rozpoczęcia etatu w tej samej dobie, nadgodziny nie są naliczane.Arcyważną kwestią w logistyce jest harmonogram a także rozkład czasu pracy kierowców. Dzięki harmonizacji pracy kierowców jesteśmy w stanie oszacować przybliżony czas potrzebny do finalizacji zamówienia, obejmujący część przebytych kilometrów oraz czas przeznaczony na odetchnięcie. Trzeba pamiętać natomiast o tym, że plan i czas pracy kierowców musi być zgodny z prawami panującymi normami na terenie naszego kraju oraz w Unii Europejskiej. Przykładowo dzienny czas prowadzenia między dwoma dniami odpoczynku nie może trwać dłużej niż 9 godzin. Respektując te przepisy, mamy prawie pełne przekonanie wydajnej pracy, w efekcie również przydatnych transakcji.